طرز تهيه عرق گشنيز با دستگاه عرق گيري
نوشته شده توسط : امیر

 

گشنيز (Cilantro) چيست؟ طرز پخت با دانه گشنيز و برگ گشنيز

نوشته شده توسط كاركنان MasterClass

آخرين به روز رساني: 5 اوت 2021 • 3 دقيقه خوانده شده

گشنيز به عنوان يك گياه هميشه يك واكنش قوي را تضمين كرده است - مردم يا آن را دوست دارند يا از آن متنفرند - اما اين گياهي است كه به طور كامل مفيد است - از ريشه تا دانه و برگ. دانه هاي گشنيز را به صورت پودر ريز خرد كرده يا به صورت كامل رها كنيد ، يك ادويه گرم است كه مي توان به غذاهاي شيرين و خوش طعم در غذاهاي سراسر جهان اضافه كرد.




گشنيز چيست؟

گشنيز يك گياه معطر (Coriandrum sativum) از خانواده جعفري است. برگهاي تازه گياه معمولاً گشنيز يا جعفري چيني ناميده مي شوند و داراي طعم قوي مركبات هستند. از دانه هاي خشك شده به صورت كامل يا آسياب شده به عنوان ادويه در غذاهاي اروپايي ، آسيايي ، لاتين و هندي استفاده مي شود.

-----------------

ادویه های برتر و خنک کننده در تابستان که می توانید عرق آنها را هم بگیرید

6 ادویه برتر خنک کننده برای تابستان

. هل

ترکیبات فعال موجود در هل توانایی سم زدایی مواد شیمیایی و سموم ناخواسته از بدن را دارند. این امر باعث کاهش حرارت بدن از داخل می شود. همچنین به هضم غذا کمک می کند ، با تهوع و سوزش سر دل مبارزه می کند ، که بیشتر به بدن کمک می کند تا آرام شود و خنک شود.

2. دانه رازیانه

دانه رازیانه یک ادویه خنک کننده است که می تواند شما را در برابر گرما محافظت کند. بنابراین ، نوشیدن یک لیوان آب رازیانه قبل از بیرون رفتن در زیر آفتاب داغ می تواند از گرمازدگی جلوگیری کرده و بدن شما را خنک نگه دارد.

سوء هاضمه یا سوزش سر دل ممکن است عامل م toثر در ایجاد گرمای بدن باشد. دانه های رازیانه باعث هضم مناسب غذا می شوند و از افزایش اسیدیته جلوگیری می کنند و تولید آب میوه های روده ای را تحریک می کنند که به تجزیه و هضم غذاهایی که می خوریم کمک می کند. دانه های رازیانه نه تنها روده را سالم نگه می دارند ، بلکه به خنک شدن بدن نیز کمک می کنند.

3. زیره سبز

آب زیره مرطوب کننده است و از اثرات منفی گرمازدگی محافظت می کند. دانه زیره یک درمان عالی برای نفخ و نفخ است. به شما احساس سبکی می دهد و بدن شما را تازه می کند و حتی در یک روز گرم احساس بهتری دارید. هر روز یک لیوان آب زیره بنوشید یا پودر زیره را به یک لیوان دوغ اضافه کنید تا سیستم شما خنک شود.
دانه زیره: خنک کننده ادویه تابستانی

4. گشنیز

گشنیز به بدن کمک می کند تا گرمای اضافی و سموم را دفع کند. بدن را سم زدایی می کند و بدن را خنک و شاداب نگه می دارد. دستگاه گوارش را تسکین می دهد و با التهاب مبارزه می کند. خوردن گشنیز باعث تعریق می شود. گشنیز همچنین تب یا دمای بالای بدن را از طریق خواص دیافورتیک آن کاهش می دهد ، که باعث تعریق و کاهش دمای داخلی بدن می شود. هر دو برگ تازه گشنیز و دانه های گشنیز معمولاً به غذاهای هندی اضافه می شوند.

5. دانه شنبلیله

استرس گرمایی ممکن است بدن شما را تحت تأثیر قرار دهد و باعث حالت تهوع ، بثورات ، جوش و احساس ناراحتی و ناراحتی شود. برای مبارزه با چنین احساسی ، دانه شنبلیله را به رژیم غذایی تابستانی خود اضافه کنید. همچنین به خلاص شدن از شر نفخ ، که می تواند نتیجه گرمای اضافی باشد ، کمک می کند. نوشیدن چای دانه شنبلیله یا آب آن در روزهای تابستان ممکن است به شما در خنک ماندن و طراوت کمک کند.

6. زنجبیل

شاید بسیاری از شما فکر کنید که زنجبیل ادویه مناسبی برای تابستان ها نیست ، اما این درست نیست. خوردن چای تازه زنجبیل در تابستان از طریق مکانیسم های مختلف دارای اثر خنک کننده است:

دمای بالای محیط ، حساسیت به استرس اکسیداتیو را افزایش می دهد. بدن سپس رادیکال های آزاد را برای حفظ عملکردهای طبیعی فیزیولوژیکی تولید می کند. بنابراین ، در طول روزهای گرم تابستان بدن شما به یک ادویه خنک کننده مانند "زنجبیل" نیاز دارد که می تواند با استرس گرمایی و همچنین با استرس اکسیداتیو مبارزه کند.
روغنهای اساسی موجود در زنجبیل وضعیت آنتی اکسیدانی را بهبود می بخشند و همچنین دمای بدن را کاهش می دهند. جینجرول ترکیب فعال زنجبیل با مکانیسم تنظیم دمای بدن تداخل دارد و باعث کاهش دمای بدن می شود.

1





:: بازدید از این مطلب : 167
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: